Czy poczta Interia jest bezpieczna?

Karolina Nowak
18 marca 2025
9 minut czytania

Gdzie założyć firmową skrzynkę pocztową? To bardzo ważne pytanie, ponieważ e-mail to obecnie podstawa komunikacji biznesowej. Szukasz darmowej opcji? Zobacz, czy poczta Interia jest bezpieczna oraz jak świadomie zadbać o bezpieczeństwo korespondencji z klientami i kontrahentami.

Poczta Interia – najważniejsze informacje

Interia to popularny portal, który działa na polskim rynku od 1999 roku. Jednym z jego elementów jest usługa pocztowa. Czy poczta Interia to dobre miejsce do prowadzenia skrzynki pocztowej? Przyjrzyjmy się jej właściwościom. Ta usługa cechuje się:

darmowym charakterem – podstawowa wersja poczty jest dostępna za darmo, ale oznacza to otrzymywanie na skrzynkę dużej ilości wiadomości reklamowych, które czasami trudno odróżnić od spamu;

nielimitowanym rozmiarem skrzynki, ale z dziennym limitem transferu danych do 1 GB w wersji darmowej i 15 GB w wersji PRO;

wielkością wysyłanych i odbieranych załączników do 100 MB;

możliwością ustawienia stopki mailowej i autorespondera;

opcją obsługi do 15 kont w ramach jednej skrzynki.

Czytaj też: Profesjonalna stopka w mailu – jak ją stworzyć?

Trzeba jednak pamiętać o ograniczeniach, istotnych przede wszystkim z punktu widzenia przedsiębiorcy. Dotyczą one m.in.:

  • braku możliwości obsługi w systemie maila we własnej domenie firmowej (wersja płatna daje taką opcję, choć w wersji okrojonej do 5 aliasów i 5 oddzielnych skrzynek);
  • braku kopii bezpieczeństwa (w wersji płatnej jest dostępna usługa odzyskiwania raz na 30 dni);
  • ryzyka utraty wiadomości przypadkowo umieszczonych w koszu – w wersji bezpłatnej są usuwane raz na 30 dni;
  • ograniczonej maksymalnej liczby odbiorców wiadomości – do 50 adresów w wersji podstawowej.

Interia czy to bezpieczna poczta?

Czy poczta Interia jest bezpieczna? Zakres stosowanych w niej zabezpieczeń nie jest zbyt rozległa. Warto docenić m.in. dostępność:

  • dwuetapowego logowania, które jest podstawowym zabezpieczeniem przed włamaniem;
  • antywirusa;
  • filtrów antyspamowych, także z (ograniczonymi) możliwościami tworzenia własnych zasad;
  • szyfrowania TLS także w planie podstawowym;
  • podstawowego wariantu technologii DKIM, która pozwala weryfikować nadawcę.

Czy to wystarczy, aby zabezpieczyć firmową korespondencję? W czasach, gdy spoofing, phishing i inne formy cyberprzestępstw stają się powszechne, a dane to najcenniejszy zasób – niekoniecznie.

Bezpieczna poczta firmowa powinna mieć również w pełni konfigurowalny firewall, zaawansowane zabezpieczenia antyspoofingowe czy np. technologie takie jak SPF czy DMARC. Ważne są również sposób tworzenia kopii zapasowych i czas ich przechowywania. Skorzystanie z tych rozwiązań wymaga inwestycji. Jest ona jednak znikoma w porównaniu z ochroną przed kosztami ewentualnego wycieku lub utraty informacji, od których zależy powodzenie Twojego biznesu. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zadzwoń lub napisz!