Wyobraź sobie, że chcesz założyć konto w jakimś serwisie, ale musisz podać maila. Wiesz, że sprawi to, że skrzynkę „zaleją” potem setki wiadomości marketingowych. Jak poradzić sobie z tym problemem? Rozwiązaniem może być tymczasowy e-mail. Zobacz, co to za rozwiązanie.
Co to jest tymczasowy e-mail?
Tymczasowy e-mail można też nazwać „e-mailem na chwilę”. Jest on krótkotrwałą skrzynką pocztową, która jest przeznaczona głównie do odbierania wiadomości przez ściśle określony czas.
Takie konto pocztowe:
wygaśnie automatycznie po określonym czasie, np. po 10 minutach albo po 48 godzinach;
zapewnia anonimowość, bo proces jego tworzenia jest prosty, szybki i nie wymaga podawania danych;
zmniejsza ryzyko, że na prawdziwy adres e-mail zaczną przychodzić wiadomości phishingowe – podasz „namiary” na niego w mniejszej liczbie miejsc, przez co spada ryzyko, że trafi do baz korespondencji, które zostaną wykradzione.
Dlatego coraz więcej osób korzysta z tego rozwiązania – zarówno z myślą o swojej wygodzie, jak i o cyberbezpieczeństwie.

Jak wykorzystać jednorazowy e-mail?
„Chwilowy mail” można wykorzystać w wielu typowych sytuacji w sieci. Najczęściej wskazuje się takie jego zastosowanie jak:
- rejestracja w różnego rodzaju serwisach – zwłaszcza wtedy, gdy zapisujesz się do nich, bo np. chcesz pobrać jakiś plik albo przejrzeć jeden, konkretny materiał; wówczas podawanie prawdziwego maila może być bezzasadne, a jednorazowy e-mail doskonale spełni swoje zadanie;
- rejestrowanie się na forach internetowych – chociaż popularność takich serwisów jest mniejsza niż dekadę temu, nadal mogą być źródłem wartościowych informacji i ciekawych dyskusji; ale czy musisz się na nich rejestrować np. za pośrednictwem maila firmowego? To wątpliwe; e-mail na chwilę sprawdzi się bez problemu;
- pobieranie plików z Internetu – przed ich ściągnięciem musisz podać adres poczty? Lepiej wykorzystać jednorazowego e-maila.
Pamiętaj przy tym, że tymczasowy e-mail nie powinien służyć do korzystania z serwisami, z którymi chcesz „pozostać w kontakcie”. Takie konto usunie się po określonym czasie, a jego zawartość zostanie bezpowrotnie utracona.
Co daje korzystanie z maila na chwilę?
Tymczasowe adresy e-mail są bardzo przydatnym narzędziem, a korzystanie z nich może wpłynąć na komfort oraz bezpieczeństwo użytkowania poczty. Zobacz jak.
Większa ochrona prywatności
Twój prawdziwy adres e-mail jest lepiej chroniony przed trafieniem na listy, które krążą w Internecie i są wykorzystywane np. przez marketerów, ale i cyberprzestępców do „spamowania”.
Mniej spamu na skrzynce
W im większej liczbie serwisów zarejestrujesz się, podając prawdziwy adres e-mail, tym więcej różnego rodzaju ofert i newsletterów trafi na skrzynkę. A to może oznaczać konieczność „przekopywania się” przez dużą ilość wiadomości oraz ryzyko pominięcia tych naprawdę ważnych.
Ochrona przed phishingiem
Nadmiernie częste podawanie adresu mailowego to nie tylko gwarancja otrzymywania niechcianych wiadomości. To również większe ryzyko padnięcia ofiarą cyberataku. Phishing czy spoofing to metody, z których nagminnie korzystają przestępcy, a „udawanie tożsamości” prawdziwych nadawców przychodzi im z coraz większą łatwością. Im mniejsze zagrożenie, że przypadkiem klikniesz fałszywą wiadomość, tym lepiej.
Czy wiesz, że… bezpieczna poczta biznesowa od NQ.pl w standardzie zapewnia zaawansowane zabezpieczenia przed spoofingiem i spamem? Wiadomości od nadawców, którzy próbują się podszyć pod inne osoby, zostaną przechwycone i zablokowane, zanim dotrą na skrzynkę firmową.

Tymczasowe adresy e-mail: czy to również rozwiązanie dla biznesu?
O tymczasowych adresach e-mail mówi się głównie w kontekście prywatnego użytkowania Internetu. I rzeczywiście, w takich sytuacjach to narzędzie sprawdza się najlepiej. Warto jednak pomyśleć o tym, aby omówić je ze swoimi pracownikami – zwłaszcza jeśli często zdarza im się wykorzystywać maila służbowego do rejestracji w różnych serwisach. Jeżeli w zamian zaczną sięgać po jednorazowy e-mail, może mieć to przełożenie na bezpieczeństwo danych w Twojej firmie.
Chcesz dowiedzieć się więcej o rozwiązaniach, które zwiększają bezpieczeństwo poczty i strony firmowej? Zapraszamy do kontaktu!