Założenie poczty to jeden z pierwszych kroków do wykonania przy otwieraniu biznesu. Czy wiesz, że nazwa maila firmowego ma znaczenie? Wybór maila firmowego musi być dobrze przemyślany. Zobacz, jak ją wybrać, aby wzmocnić profesjonalny wizerunek i zwiększyć szanse na to, że klienci będą chętniej otwierali Twoje wiadomości.
Jaka nazwa maila firmowego? Wybór w kilku krokach
Żeby wybrać nazwę maila firmowego, musisz zadecydować o dwóch elementach. Są to:
Kolejność, w której je podaliśmy nie jest przypadkowa!
Nazwa maila biznesowego – domena to podstawa
Najważniejsza zasada, której warto przestrzegać, to korzystanie z maila w domenie firmowej. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ mail typu nazwafirmy@o2.p l wygląda nieprofesjonalnie. Ponadto korzystanie z darmowych usług pocztowych z myślą o komunikacji biznesowej może być problematyczne. Duża ilość spamu trafiającego na skrzynkę, ograniczona pojemność maili czy brak odpowiednich zabezpieczeń mogą oznaczać więcej niż dyskomfort. To kwestia bezpieczeństwa korespondencji. Mail biznesowy, nazwa takiego maila powinna być dobrze przemyślana.
Dowiedz się więcej: Jaka poczta e-mail dla małej firmy?
Profesjonalna nazwa maila firmowego – jaka nazwa użytkownika?
Przy nazwie użytkownika możesz sobie pozwolić na większą dowolność i… nie musisz poprzestawać na jednej. Do wyboru masz dwie opcje:
- założyć kilka (lub więcej) odrębnych skrzynek pocztowych w ramach domeny firmowej – tak, aby np. rozdzielić korespondencję trafiającą do różnych działów;
- korzystać z jednej, zbiorczej skrzynki pocztowej, ale dodać do niej kilka różnych aliasów pocztowych (nazw użytkownika) – aby spersonalizować komunikację z punktu widzenia odbiorców. Oznacza to, że np. maile z głównej skrzynki pocztowej są wysyłane i odbierane z kilku różnych „kont” – np. kontakt@nazwafirmy.pl., jankowalski@nazwafirmy.pl, zamówienia@nazwafirmy.pl.
Czy wiesz, że… Bezpieczna poczta biznesowa NQ.pl zapewnia możliwość tworzenia nielimitowanej liczby skrzynek oraz aliasów w ramach domeny.

Już na tej podstawie widzisz, jakie nazwy maila firmowego są odpowiednie. Jako nazwy użytkownika możesz wybrać – tak w przypadku oddzielnych skrzynek, jak i aliasów – np.:
imiona/imiona i nazwiska poszczególnych pracowników – tak, aby mogli oni w profesjonalny sposób komunikować się z klientami;
nazwy działów firmy lub powiązanych z nimi zadań – np. kontakt, rozliczenia, zamówienia, logistyka, marketing, reklamacje itp.
Tak stworzone nazwy maila firmowego będą wyglądać profesjonalnie, a także staną się zrozumiałe dla potencjalnych klientów i kontrahentów. To ułatwi im nawiązanie kontaktu.
Masz dodatkowe pytania w sprawie nazwy maila firmowego? Potrzebujesz pomocy przy stworzeniu i konfiguracji poczty? Zapraszamy do kontaktu!