Firmowa skrzynka pocztowa to miejsce, w którym przechowuje się wiele bardzo ważnych danych – zamówienia, rozliczenia z klientami, dane kontaktowe… ich utrata może Cię sporo kosztować. I to dosłownie. Dlatego warto się dobrze zastanowić nad wyborem skrzynki pocztowej. Czy poczta O2 jest bezpieczna i odpowiednia dla biznesu? Sprawdzamy!
Poczta O2 – najważniejsze informacje
Myśląc o darmowych skrzynkach mailowych, nie sposób pominąć poczty O2 – usługa tego portalu pojawiła się jeszcze pod koniec lat 90-tych i dość szybko zyskała popularność. Jej najważniejsza zaleta? To, że w podstawowej wersji jest dostępna zupełnie za darmo. Co jeszcze warto o niej wiedzieć?
Użytkownik otrzymuje 30 GB przestrzeni na wszystkie maile (dla firmy taka wielkość skrzynki może być niewystarczająca).
Usługa daje możliwość wysyłania oraz odbierania załączników do 100 MB – to jej największy wyróżnik.
Można ją obsługiwać zarówno poprzez aplikację webmail, jak i korzystając z wybranego programu pocztowego.
Daje możliwość utworzenia folderów, tak aby posegregować wiadomości.
Zapewnia też opcję obsługi kilku aliasów w ramach jednej skrzynki.
Dowiedz się więcej: Co to jest alias pocztowy?

Czy poczta O2 sprawdza się dla firmy?
Trzeba przyznać, że parametry poczty O2.pl są dość podstawowe. Jednak – przy okazjonalnym korzystaniu z poczty w celach prywatnych – mogą wystarczyć. Trzeba także pamiętać, że panuje tam zasada „coś za coś” – system wyświetla banery reklamowe oraz wysyła „spam”, a więc dedykowane wiadomości reklamowe. Może to być irytujące i rozpraszające. Jeżeli natomiast nie chce się widzieć reklam, trzeba zapłacić. Chociaż kwota jest relatywnie niska, w zamian zyskuje się tylko wyłączenie komunikatów promocyjnych. To może być za mało, jeżeli już inwestuje się w maila.
Czy zatem jest to dobry wybór dla firmy?
Niekonieczne, zwłaszcza że mail w aliasie o2.pl nie wygląda profesjonalnie. A co z bezpieczeństwem?
O2 poczta: czy jest bezpieczna?
Czy poczta O2 jest bezpieczna? Lista zastosowanych zabezpieczeń jest podstawowa i może być niewystarczająca dla firmy. Skrzynki na tym portalu są chronione przez:
- dwustopniowe logowanie (powiadomieniem w aplikacji, kodem w aplikacji lub kluczem bezpieczeństwa);
- szyfrowane połączenia TLS;
- filtry antyspamowe – także z możliwością ich samodzielnego tworzenia.
Trzeba jednak przyznać, że takie zabezpieczenia, w dobie rosnącej liczby cyberprzestępstw mogą niewystarczająco chronić choćby przed spoofingiem czy próbami włamania na konto. Dlatego wielu przedsiębiorców inwestuje w bezpieczną pocztę firmową, np. od NQ.pl. To usługa wolna od reklam, stworzona dla klientów biznesowych, z szeregiem zabezpieczeń przed włamaniami oraz innymi ryzykami, które pojawiają się w świecie online. Konfigurowalny firewall pocztowy, technologie SPF, DKIM i DMARC czy zaawansowany filtr antyspoofingowy i kopie zapasowe przechowywane bez opłat do 3 miesięcy – oto, co sprawia, że korespondencja firmowa staje się naprawdę bezpieczna.
Dowiedz się więcej o możliwościach, jakie daje Ci nasza poczta – skalowalna pod kątem pojemności – i przekonaj się, że to może być lepsza opcja niż darmowa skrzynka.